Weboldal karbantartás

A weboldal karbantartás nehéz munka – nemcsak nekünk, hanem az ügyfeleknek is! Együttműködni a weboldal karbantartóval a további tervezéshez, és teszteléshez mind hosszadalmas folyamat. Azt gondolhatod, hogy a sok idő és erőfeszítés után végre elérhetővé válik az új, designos weboldalad. És akkor kész van igaz? Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Weboldalad egy olyan mozgó és fejlődő entitás, amely rendszeres gondozást igényel, hogy a lehető legtöbb megtérülést eredményezze.

A legtöbb cég számára a weboldal jelentheti az elsőszámú kapcsolódási pontot a potenciális ügyféllel. Ha a weboldalad megállt a 90-es években, és nem felel meg a mai modern trendeknek, akkor nem mondható el róla, hogy innovatív vagy megbízható.

Ne feledd: a szolgáltatás minőségét a weboldalad minősége alapján ítélik meg.

Haladj a korral!

Kérdezd meg magadtól: mikor készült valójában a weboldalad? Ha kétéves vagy annál régebbi, és nem frissült a terv, akkor itt az ideje egy frissítésnek. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy abszolút mindent át kell tervezned. Ha például webáruházad van, már az is sokat segíthet, ha átalakítod annak hangulatát és felfrissíted néhány új betűtípussal. Nézd meg, hogy mit csinálnak a versenytársaid, illetve mindig kérd ki egy webdesigner véleményét!

Figyeld a felhasználói szokásokat!

Rengeteg minden változott az utóbbi évtizedben. A felhasználók elvárásai egyre nagyobbak, ami a weboldal minőségét illeti. Ha nem működik jól valamelyik funkció, vagy zavaros a navigáció, az mind ronthatja a felhasználói élményt.

Gondolj egy pillanatra a weboldalad közönségére. Kik ők? Hogyan viszonyulnak a weboldaladhoz? Miért látogatnak el az oldaladra? Meg kell vizsgálni, hogy milyen eszközről látogatják a leggyakrabban a weboldaladat. Ez azért lényeges, mert egy jó weboldalnál elengedhetetlen, hogy minden eszközön megfelelően jelenjen meg, azaz reszponzív legyen. Ebben segíthet a weboldal karbantartás.

Frissítsd a tartalmakat!

Az elavult tartalom egy weboldalon azt sugallja, hogy az adott üzlet vagy webshop véglegesen bezárt. Ha minket nem érdekel a weboldalunk tartalma, akkor hogy keltsük fel potenciális ügyfél figyelmét?

Ha van blogod vagy „hírek” szekciód, és a legutóbbi frissítésed 2011-ben volt, akkor jobb, ha ezt a szekciót leszeded az oldalról.

Fontos a webhely tartalmának naprakészen tartása, mert:

  • Ez jó a Google számára

A Google-nek tetszik, ha új tartalmat teszel fel az oldaladra. Magasabban fogja rangsorolni weboldaladat a keresések során, mivel folyamatosan frissíted a tartalmakat, és ezáltal relevánsabbá válsz a Google felhasználói számára. Ezenkívül, ha jó a tartalmad, más vállalkozások visszalinkelhetnek, és a tartalmadra mutató valódi linkek jót tesznek weboldaladnak a keresőkben.

  • Megmutatja az ügyfeleknek, hogy igazi vagy

A rendszeres blogok, termékfrissítések és egyéb hírek megmutatják az ügyfeleknek, hogy aktív vagy a piacon. Természetesen azt is tudni fogják, hogy vállalkozásod életben van-e még? Egy olyan oldalon, ahol 2003-ban frissültek a tartalmak, ez bizonytalanságot okozhat a látogatókban.

  • Ösztönzi a visszatérő látogatókat azáltal, hogy kapcsolatba lépsz velük

Ha új és érdekes tartalmakat teszel közzé, az hozzáadott értéket jelent a felhasználók számára, és nagyobb valószínűséggel látogatnak vissza az oldaladra.

Legjobb tipp: A dátumok ütemezése a tartalom áttekintésére és megírására egyaránt segít a naprakészen tartásban, és biztosítja, hogy évente legalább egyszer mindent átnézz az oldalon.

Gondoskodj a weboldaladról!

A weboldalad olyan, mint egy élő szervezet.

Folyamatos szeretetet igényel tőled, vagy a weboldal karbantartójától. Lehet, hogy ez költségesnek tűnik, de mindez nézőpont kérdése. Az általános webes jelenlét szilárddá tétele nem költség, hanem befektetés. Annak érdekében, hogy releváns maradhasson és lépést tarts a versenytársak oldalával, változtasd meg a gondolkodásmódod, és arra összpontosíts, hogy naprakész legyen a weboldalad!

Kérdésed van weboldal karbantartás témakörben? Mi segítünk abban, hogy megvalósítsd elképzeléseidet! Kérj ajánlatot még ma, és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!